Sverigedemokraterna besöker Nacka seniorcenter Talliden på Helgesons väg 5 i Nacka. | Sverigedemokraterna Nacka

Enhetschef Katarina Centerdal tar emot och informerar om verksamheten för Åsa Nyberg Sverigedemokraternas representant i äldrenämnden.

Katarina var mycket nöjd med stimulansmedelpengarna, som de har använt till utökad nattpersonal. Pulsen Combine (datasystem) används i mycket liten utsträckning. Vi dokumenterar i Senioralerten, vilket är en kvalitetssäkring. Där vi sätter upp genomförandeplaner tillsammans med de boende som följs upp var tredje månad och uppdateras en gång i halvåret oavsett behov. Förebyggande arbete med fallrisk, undernäring och trycksår mm. Katarina informerar om vilket bra arbete de anställda utför och tillägger att lokaler är gamla vilket kräver större personalbehov då flera våningsplan skall bevakas samtidigt under natten. Vi får en rundvandring där Åsa Nyberg tycker det är trevligt med huskatt, öppen spis och akvarium.

Verksamheten består av 45 platser. Fyra våningsplan med  26 platser för personer med demenssjukdom. Tre våningsplan med  20 omvårdnadsplatser.

Lägenheterna är allt ifrån 18,5 till 37 kvadratmeter. Eget badrum med toalett och dusch. Höj- och sänkbar säng. Trygghetslarm. Tre lägenheter har Minette kök. En lägenhet har två rum som lämpar sig för parboende

Gemensamhetsutrymmen har två stora altaner med anslutande trädgårdar. Varje avdelning har egen balkong, matsal och kök. Stor salong för fester och gemensamma aktiviteter. Träningsrum.

Vi tackar Katarina Centerdal för besöket!

Sverigedemokraterna Nacka är intresserade av information från anhöriga/god man om hur ni upplever äldrevården i Nacka med e-post till michael.kristiansson@sd.se

Tack på förhand för att ni bidrar till ett bättre samhälle, information behandlas med tystnadsplikt för person.

IT ansvarig
Sverigedemokraterna Nacka