”Slutköat!” – SD i Region Stockholm presenterar sitt budgetalternativ för 2020 | Sverigedemokraterna Nacka

”Slutköat!” – SD i Region Stockholm presenterar sitt budgetalternativ för 2020

Sjukvårdsköer, bilköer och bostadsköer, beskriv Region Stockholm med ett ord och det hade varit ”köer”. I oktober 2019 väntade 11 000 personer på en livsavgörande operation varav 2 600 hade väntat längre än den lagstadgade 90-dagarsgarantin. Bilande stockholmare spenderade i genomsnitt 30 minuter per dag i bilköer, eller hela 15 dygn per år. 630 000 personer stod i bostadskön, med den genomsnittliga kötiden tio år. Svenskarna är förvisso internationellt beryktade för att vara det köandet folket, men det är nog nu. Köerna har växt okontrollerat inom vår region – nu är det dags att avskaffa dem.

I Sverigedemokraternas budgetförslag för Region Stockholm 2020 går vi fram med en omfattande politik som säkerställer tillgänglighet i sjukvården, framkomlighet i trafiken och möjlighet på bostadsmarknaden – det är slutköat!

Läs Sverigedemokraternas budget för Region Stockholm här👇